[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سالمندشناسی
AWT IMAGE
..
تحقیقات کیفی
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 2، شماره 1 - ( زمستان 1391 ) ::
جلد 2 شماره 1 صفحات 16-7 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی شکاف بین وضعیت های موجود و مطلوب مدیریت کیفیت فراگیردر مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی شهر گرگان با استفاده از منطق فازی
اعظم احمدی لیوانی ، محمد علی حسینی ، محمد ولی پور خطیر
گروه مدیریت توانبخشی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،تهران، ایران ، mahmaimy@yahoo.com
چکیده:   (29860 مشاهده)
چکیده
 مقدمه: یکی از محور های مهم خدمات در بخش سلامت، خدمات توانبخشی است. کیفیت پایین خدمات توانبخشی می تواند افزایش شیوع ناتوانی ها و معلولیت ها را در جامعه به دنبال داشته باشد. مدیریت کیفیت فراگیر (TQM= Total Quality Management) می تواند تحولات لازم را برای دستیابی به کیفیت مطلوب ایجاد کند. پژوهش حاضر با هدف تحلیل شکاف بین وضعیتهای موجود و مطلوب مؤلفه های مدیریت کیفیت فراگیر در مراکز بهزیستی غیردولتی شهر گرگان با استفاده از منطق فازی انجام شده است.
 مواد و روش ها: این پژوهش توصیفی-تحلیلی بوده و جامعه مورد مطالعه کارکنان مراکز توانبخشی غیر دولتی شهر گرگان در سال 1390-1389بودند. ابزار پژوهش، "پرسشنامه های "سنجش شکاف بین انتظارات" و "ادراکات مؤلفه های مدیریت کیفیت فراگیر"."Measurement Gap between Expectations" and "Perceptions of TQM Components” بود. اعتبار پرسشنامه ها به روش شاخص اعتبار محتوا (CVI) و نسبت اعتبار محتوا (CVR) محاسبه گردید که شاخص اعتبار محتوا برای هر دو پرسشنامه 0.83 بدست آمد و پایایی آن با محاسبه همبستگی درونی سوالات آلفای کرونباخ0.93 مورد تایید قرار گرفت. پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامه های تکمیل شده، برای اجرای آزمون های به کار رفته در این پژوهش از نرم افزار هایSPSS/17 و EXCEL 2007استفاده شد.
 یافته ها: میانگین کل امتیازات فازی انتظارات جامعه مورد مطالعه (982/0،923/0،822/0)، بیش ازمیانگین کل امتیازات فازی ادراکات (83/0،71/0،59/0) آنها بود. همچنین نتایج نشان ‌داد که بین انتظارات و ادارکات کارکنان در تمامی مؤلفه های مدیریت کیفیت فراگیر تفاوت معنی داری وجود دارد.
نتیجه گیری: تفاوت معنی دار درمؤلفه های مدیریت کیفیت فراگیر، بیانگر آنست که کارکنان وضعیت موجود را پایین تر از شرایط مطلوب ارزیابی کرده اند. لذا توصیه می گردد سازمان های مورد مطالعه به مؤلفه های مدیریت کیفیت جامع  توجه بیشتری داشته باشند.
واژه‌های کلیدی: مدیریت کیفیت فراگیر، منطق فازی، مراکز توانبخشی.
متن کامل [PDF 750 kb]   (3441 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت توانبخشی
دریافت: 1391/5/19 | پذیرش: 1391/10/14 | انتشار: 1391/10/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadi Livani A, Hosseini M, Valipour Khatir M. Gap analysis between expectations and perceptions on Total Quality Management in private Gorgan’s rehabilitation centers by using Fuzzy logic. JHPM 2013; 2 (1) :7-16
URL: http://jhpm.ir/article-1-87-fa.html

احمدی لیوانی اعظم، حسینی محمد علی، ولی پور خطیر محمد. بررسی شکاف بین وضعیت های موجود و مطلوب مدیریت کیفیت فراگیردر مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی شهر گرگان با استفاده از منطق فازی. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت. 1391; 2 (1) :7-16

URL: http://jhpm.ir/article-1-87-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 1 - ( زمستان 1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت ارتقای سلامت  Journal of Health Promotion Management
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4660