[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سالمندشناسی
AWT IMAGE
..
تحقیقات کیفی
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 5، شماره 3 - ( خرداد و تیر 1395 ) ::
جلد 5 شماره 3 صفحات 36-28 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عملکرد بالینی پرستاران بخش های ویژه بیمارستان های آموزشی و غیر آموزشی شهرقزوین: براساس الگوی سینرژی
فاطمه خوینی ها ، محمد رضا شیخی ، مصطفی شوکتی احمد آباد ، اصغر محمد پوراصل
دانشگاه علوم پزشکی قزوین، قزوین، ایران. ، mmsheikhi1@yahoo.com
چکیده:   (9913 مشاهده)
مقدمه: ارتقا کیفیت مراقبت ها یکی از چالش های نظام ارایه خدمات مراقبت بهداشتی است و عملکرد پرستاران یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر کیفیت مراقبت هاست. این مطالعه با هدف تعیین عملکرد بالینی پرستاران در بخش های ویژه در بیمارستان های آموزشی و غیر آموزشی شهر قزوین بر اساس الگوی سینرژی انجام گرفت. مواد و روش ها: این پژوهش، یک مطالعه توصیفی است و نمونه گیری آن به روش سرشماری انجام گردیده شده است. کلیه 191 پرستار شاغل در بخش های CCU و ICU و اورژانس بیمارستان های آموزشی و غیرآموزشی شهر قزوین در سال1393 در این پژوهش شرکت داشتند. ابزار مورد استفاده "پرسشنامه عملکرد بالینی پرستاران" Nurse’s Clinical Performance Questionnaire” NCPQ“ بود. روایی و پایایی آن در مطالعات قبلی تایید شده است. داده ها با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس نسخه 22 تحلیل گردید. یافته ها: در بیمارستان های آموزشی و غیرآموزشی پایین ترین سطح عملکرد بالینی پرستاران در حیطه بررسی بالینی به ترتیب (4/31±55/76) و (9/30±3/78) بود. پرستاران بالاترین سطح عملکرد بالینی را در بیمارستان های آموزشی در حیطه حمایت (4/18±40/89) و در بیمارستان های غیرآموزشی در حیطه پاسخ به تفاوت ها (5/20±74/89) داشتند. نتیجه گیری: در این مطالعه 15 درصد عملکرد نامطلوب مربوط به بیمارستانهای آموزشی و 10 درصد مربوط به بیمارستان های غیرآموزشی بود. سطح عملکرد بالینی پرستاران بخش های اورژانس در مقایسه با بخش های آی سی یو و سی سی یو پایین تر بود. پیشنهاد می شود آموزش مهارت های بالینی ویژه این گروه از پرستاران مورد توجه قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: عملکرد بالینی پرستاران، بخش ویژه، الگوی سینرژی
متن کامل [PDF 326 kb]   (4364 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت پرستاری
دریافت: 1395/2/15 | پذیرش: 1395/4/9 | انتشار: 1395/4/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khoeiniha F, Sheikhi M, Shokati A, Mohammad Poor A. Nurses’ clinical performance assessment in critical care units in teaching and non-teaching hospitals in Qazvin city: Based on Synergy Model . JHPM 2016; 5 (3) :28-36
URL: http://jhpm.ir/article-1-627-fa.html

خوینی ها فاطمه، شیخی محمد رضا، شوکتی احمد آباد مصطفی، محمد پوراصل اصغر. بررسی عملکرد بالینی پرستاران بخش های ویژه بیمارستان های آموزشی و غیر آموزشی شهرقزوین: براساس الگوی سینرژی. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت. 1395; 5 (3) :28-36

URL: http://jhpm.ir/article-1-627-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 3 - ( خرداد و تیر 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت ارتقای سلامت  Journal of Health Promotion Management
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4660