مقدمه: جهت ارایه مراقبت با کیفیت و ایمن به بیمار، گسترش و کاربرد دانش پرستاری الزامی است. این مطالعه با هدف تعیین منابع دانش مورد استفاده توسط پرستاران در کار بالین صورت گرفته است. مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی 100 نفر از پرستاران شاغل در بخش های مختلف بیمارستان های آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی شهید بهشتی به روش نمونه گیری آسان انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در این مطالعه، "پرسشنامه منابع دانش" شامل اطلاعات جمعیت شناسی (شامل 6 سؤال) و منابع دانش مورد استفاده توسط پرستاران (شامل 16 سؤال) بود که اعتبار و پایایی این ابزار به ترتیب با روش های اعتبار محتوا و آزمون مجدد (ضریب پایایی 80/0) اندازه گیری و تایید شد. تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار آماریSPSS 14 انجام شد. یافته ها: یافته های حاصل از این مطالعه نشان داد که مهم ترین منابع دانش مورد استفاده توسط پرستاران در کار بالینی به ترتیب: اطلاعات حاصل از تجربه کار با بیماران (39 درصد)، اطلاعات حاصل از تحصیلات دانشگاهی و اطلاعات به دست آمده در مدت خدمت (35 درصد) وکمترین منابع دانش مورد استفاده توسط پرستاران مقالات چاپ شده در مجلات پرستاری (2 درصد) بوده است. نتیجه گیری: با توجه به توسعه روز افزون علم و انجام پژوهش ها در پرستاری، استفاده از دانش نوین در عملکرد بالینی پرستاری ضروری است. این امر سبب کاهش فاصله بین نظری و عمل و نیز افزایش کیفیت ارائه خدمات به بیماران می شود.